Skip to main content

En blogg om försäljning

 

Filter

Försäljning

Optimera kundupplevelsen med dessa 6 enkla tips.

Kundens upplevelse av er verksamhet är så mycket mer än ett enskilt möte. Men hur går man tillväga för att leverera en kundupplevelse utöver det…
Öka försäljning med COncito
Försäljning

Så skapas en bra och effektiv säljprocess

Att skapa en bra säljprocess är nyckeln för att expandera en verksamhet – det är de flesta överens om. Vad som fortsatt är omtvistat är…
content marketing för framgångsrik försäljning
Försäljning

Vad är SMART-modellen?

Man kan säga att människans existens kretsar kring planering, strategi och slutmål. Vad vill man uppnå, varför vill man det, och hur ska man gå…
tips-på-bättre-säljsamtal
Försäljning

10 Tips för att öka din merförsäljning

Att nyttja merförsäljning är många gånger det snabbaste sättet att öka försäljningen på. Detta eftersom företaget, i och med denna metod, väljer att kapitalisera på…
att möta kundens behov
Försäljning

Vad är leads och leadsgenerering?

Många företag erbjuder högkvalitativa produkter och tjänster, men få vet hur de ska nå ut på rätt sätt. Detta dilemma är uppenbart väldigt kostsamt, så…
Försäljningstrategier
Försäljning

Så skapar ni en lyckad försäljningsstrategi

Att anlägga an försäljningsstrategi är grunden för att företag ska lyckas öka sin omsättning. Viktigt är att definiera tydliga mål och arbeta efter dem. En…
Account-based-marketing
Digital Marknadsföring

Vad är Account Based Marketing?

Account based marketing (ABM) blir hetare och hetare inom B2B-världen när allt fler företag hoppar på tåget. En rapport från Information Technology Services Marketing Association…
account based marketing
Digital Marknadsföring

Guide till att implementera Account Based Marketing

Att implementera en Account Based Marketing-strategi är ett initiativ som kräver noggrann planering och koordinering mellan sälj- och marknadsavdelningen. Därför har vi skapat en guide…
Account-based-marketing
Digital MarknadsföringFörsäljning

Account Based Marketing (ABM) – en lönsam strategi?

Account Based Marketing (ABM) har, enligt flera företag, visat sig vara en lönsam strategi för att vinna större affärer - och därmed öka sin försäljning.…
Försäljning och content marketing
FörsäljningInbound marketing

Framgångsrik försäljning och Content Marketing

Framgångsrik försäljning och Content Marketing - hur passar det ihop, och hur fungerar det i en modern försäljning- och marknadsföringsstrategi? Detta besvarar vi i följande…
förkorta din säljcykeln
FörsäljningInbound marketing

Hur kan du förkorta din säljcykel?

Det finns fyra huvudsakliga grundpelare att ha koll på för att styra försäljningen. Denna djupdykning handlar om grundpelaren: tid till avslut. Det vill säga, hur…
att involvera kunden i lösningen
Försäljning

Designmötet: att involvera kunden i lösningen

Detta inlägg behandlar steget innan offertmötet, nämligen designmötet. Det är processen i vilken du utformar ett perfekt business case för din kund. För exempelvis produkt-…