Skip to main content

En blogg om försäljning

 

Filter

Att skapa en högpresterande säljkultur: onboarding och utbildning
Att skapa en högpresterande säljkultur: onboarding och utbildningFörsäljningStrategi

Att skapa en högpresterande säljkultur: onboarding och utbildning

Att framgångsrikt ha rekryterat en lovande säljtalang är bara det första steget. Det verkliga, och mest avgörande, arbetet börjar nu: att omvandla deras inneboende potential…
Att omdefiniera mötesbokning – Från transaktion till strategisk tillgång
Att omdefiniera mötesbokning – Från transaktion till strategisk tillgångMötesbokning

Att omdefiniera mötesbokning – Från transaktion till strategisk tillgång

Inom landskapet för komplex B2B-försäljning har rollen som mötesbokare, ofta benämnd Business Development Representative (BDR) eller Sales Development Representative (SDR), genomgått en fundamental transformation. Den…
Det strategiska imperativet för ett specialiserat mötesbokningsteam
Fredrik på Concito Consulting
Det strategiska imperativet för ett specialiserat mötesbokningsteamFörsäljningMötesbokningStrategi

Det strategiska imperativet för ett specialiserat mötesbokningsteam

I en värld av komplex B2B-försäljning, där affärscyklerna sträcker sig över månader eller till och med år och där flera beslutsfattare med olika agendor måste…
Google Search ”ska bli mer visuell, snaskig, personlig och mänsklig” 
Google Search ”ska bli mer visuell, snaskig, personlig och mänsklig” SEOStrategi

Google Search ”ska bli mer visuell, snaskig, personlig och mänsklig” 

Google har ständigt legat i framkant när det gäller innovation kopplad till sökmotorer (Google Search). Företaget har kontinuerligt arbetat med att förbättra användarupplevelsen och göra…
SEO och SEM – vad skiljer dem åt?
SEO och SEM – vad skiljer dem åt?SEOStrategi

SEO och SEM – vad skiljer dem åt?

Inom digital marknadsföring finns det många begrepp att hålla koll på och det är inte alltid helt lätt. Har du stött på SEO och SEM…
Strukturerad data och SEO: En genomgång 
strukturerad data
Strukturerad data och SEO: En genomgång SEO

Strukturerad data och SEO: En genomgång 

Strukturerad data nyttjas i syfte att underlätta för Google och andra sökmotorer att tolka en webbsidas innehåll. Med hjälp av små koder klassificerar ni innehållet…
Vad är ‘disavow’ inom SEO? 
Vad är ‘disavow’ inom SEO? SEOStrategi

Vad är ‘disavow’ inom SEO? 

Sökmotoroptimering är en avgörande faktor för att få er webbplats att ranka högt i Googles sökresultat. Men ibland kan era SEO-ansträngningar saboteras av skadliga eller…
Vad är ”ämnesexpertis” inom SEO? 
Vad är ”ämnesexpertis” inom SEO? SEOStrategi

Vad är ”ämnesexpertis” inom SEO? 

Tänk, om er webbplats (eller era kunder) kunde rankas för varje enskilt sökord som är relaterat till en önskad nisch.  Detta sammanfattar begreppet “ämnesexpertis”.  Och…
Hur infografik kan förbättra er SEO
Hur infografik kan förbättra er SEOSEOStrategi

Hur infografik kan förbättra er SEO

När användare undersöker ett komplext ämne vill de hitta något som kortfattat förklarar ämnet. Och det är därför vi, när vi skapar innehåll för olika…
Ska du indexera författarsidor?
Utforska för- och nackdelarna med att indexera författarsidor för SEO. Lär dig när dessa sidor kan förbättra din synlighet och när de kan skapa duplicerat innehåll.
Ska du indexera författarsidor?SEO

Ska du indexera författarsidor?

Att indexera författarsidor kan vara en svår fråga för SEO-optimering. Författarsidor visar artiklar skrivna av en viss författare och kan stärka både deras varumärke och…