Pipedrive-optimering och systemförvaltning
Concito Consulting erbjuder branschledande Pipedrive-förvaltning och projektledning för att maximera er försäljningspotential och effektivitet.
Concito Consulting erbjuder branschledande Pipedrive-förvaltning och projektledning för att maximera er försäljningspotential och effektivitet.
Välkommen till Concito Consulting, er partner för att förverkliga försäljningsmålen med hjälp av Pipedrive. Vi är Nordens största rådgivare och implementatör av Pipedrive-lösningar och stoltserar med expertis för att optimera ert Pipedrive CRM.
Vår passion är att förenkla er försäljningsprocess och stärka kundrelationer, så att ni kan fokusera på att nå era affärsambitioner. Ta steget mot en framgångsrik framtid tillsammans med oss!
Att hantera och förvalta Pipedrive kan utgöra en betydande utmaning för organisationer inom alla storlekar och branscher. Vi erbjuder en dedikerad Pipedrive-förvaltningsledare med djupgående kunskaper om ert CRM-system och dess lösningar. Genom att effektivt samordna och återkoppla aktiviteter, samt hantera taktiska och operativa åtgärder som vidareutveckling, utbildningar och konsultinsatser, kan vi avlasta er och ge er möjlighet att fokusera på att driva er verksamhet framåt och uppnå era affärsmål.
Kärnan i CRM-förvaltning är att ständigt övervaka och granska era CRM-lösningar för att säkerställa att de kontinuerligt levererar maximalt värde till både de anställda och hela verksamheten.
Målet med CRM-förvaltning är att aktivt förbättra och utveckla företagets CRM-stöd, vilket innebär att man säkerställer att CRM-miljön är tillgänglig när den behövs och undviker kostsamma reaktiva projekt. Genom att implementera en proaktiv strategi för CRM-förvaltning, kan ni förbättra kundhanteringen, stärka relationerna och driva er verksamhet mot framgång och lönsamhet.
Att förlita sig på en eller ett fåtal personers kompetens för verksamhetens CRM-förvaltning kan vara riskabelt. Det kan innebära att viktig information, såsom specialanpassade rapporter och åtkomster, endast är tillgänglig för dessa individer. Nackdelarna med detta blir tyvärr ofta märkbara när problem uppstår och den berörda personen inte längre är tillgänglig i den utsträckning som behövs.
Genom att implementera en pålitlig och strukturerad CRM-förvaltning säkerställs att informationen är tillgänglig för alla relevanta parter. Detta minskar riskerna och skapar en mer hållbar och effektiv CRM-miljö som gynnar hela organisationen.
Det är en vanlig missuppfattning att CRM-förvaltning enbart handlar om att underhålla befintliga funktioner. Ett effektivt CRM-system bör istället utvecklas i takt med företagets tillväxt och anpassas kontinuerligt efter aktuella behov och förväntningar.
Genom att fokusera på kontinuerlig förvaltning och en framåtblickande strategi inom CRM, kan resurserna användas för att förbättra och utveckla lösningen så att den ytterligare stödjer verksamheten, istället för att enbart lösa uppkomna problem. Denna proaktiva inställning leder till en mer effektiv och framgångsrik kundhantering som bidrar till företagets långsiktiga tillväxt och framgång.
Förändringsarbete är ofta en utmanande process, särskilt när det gäller affärssystem som CRM. Dessa projekt kan sträcka sig över långa tidsperioder, vilket kan leda till att nyckelpersoner faller ifrån av olika anledningar, exempelvis föräldraledighet, andra projekt, sjukskrivning eller ny arbetsplats.
För att undvika förseningar och säkerställa kvaliteten i projektet kan det vara fördelaktigt att ”fylla skorna” med en erfaren projektledare eller systemägare, som kan styra beställningsarbetet gentemot CRM-leverantören.
Concito Consulting erbjuder därför erfarna resurser för kortare eller längre uppdrag, så att ni kan fortsätta er förändringsresa med CRM i högsta möjliga fart. Kontakta oss för en kostnadsfri konsultation.
Vilka betydande fördelar erbjuder detta universella verktyg?
Se hela säljprocessen, klart och tydligt. Uppdatera affärer genom att dra och släppa dem på rätt plats.
Konfigurera er pipeline i enlighet med er försäljningscykel. Lägg till anpassade faser och fält.
Samarbeta med kollegor kring affärer och aktiviteter. Uppdatera om säljaktiviteter och framgångar.
Schemalägg påminnelser för samtliga säljaktiviteter. Ha full koll på alla era affärer och missa aldrig en uppföljning.
Filtrera, kategorisera, segmentera och sortera prospekten för att skapa riktade listor för personliga meddelanden.
Få en fullständig historik över alla samtal, mejl, möten och anteckningar som är förknippade med varje affär och kontakt.
Generera kvalitativa prospekt till er pipeline med helt anpassningsbara onlineformulär, direkt på webbplatsen.
Få detaljerade rapporter om försäljningen och viktiga aktiviteter. Följ utvecklingen mot målen i er översiktspanel.
Skapa prognoser om försäljningsvolym och intäkter utifrån er pipeline. Se automatiska beräkningar kontinuerligt.
Pipedrives visuella försäljningspipeline förenklar kundbemötandet genom att strukturera era prospekt. Dessutom påvisar det möjligheter, mäter viktiga aktiviteter och effektiviserar säljarbetsflöden – med fokus på försäljningsmålen.
Automatiserade påminnelser och uppföljningar ökar produktiviteten och eliminerar repetitiva, tidskrävande arbetsuppgifter. Rapporter i realtid visar era säljare och chefer vilka affärsprocesser som behöver prioriteras.
Absolut! Pipedrives CRM-plattform passar såväl små som stora organisationer.
Det ger ert stora säljteam möjlighet att bli effektivare gällande kontakten med kunderna. Detta tack vare:
Större team kan även dra nytta av en egen kundansvarig, som hjälper dem att få ut mesta möjliga av deras Pipedrive-konto, introducera nya teammedlemmar och lära sig de bästa metoderna för pipeline-hantering.