Skip to main content

En blogg om försäljning

 

Filter

Google Search ”ska bli mer visuell, snaskig, personlig och mänsklig” 
Google Search ”ska bli mer visuell, snaskig, personlig och mänsklig” SEOStrategi

Google Search ”ska bli mer visuell, snaskig, personlig och mänsklig” 

Google har ständigt legat i framkant när det gäller innovation kopplad till sökmotorer (Google Search). Företaget har kontinuerligt arbetat med att förbättra användarupplevelsen och göra…
SEO och SEM – vad skiljer dem åt?
SEO och SEM – vad skiljer dem åt?SEOStrategi

SEO och SEM – vad skiljer dem åt?

Inom digital marknadsföring finns det många begrepp att hålla koll på och det är inte alltid helt lätt. Har du stött på SEO och SEM…
Strukturerad data och SEO: En genomgång 
strukturerad data
Strukturerad data och SEO: En genomgång SEO

Strukturerad data och SEO: En genomgång 

Strukturerad data nyttjas i syfte att underlätta för Google och andra sökmotorer att tolka en webbsidas innehåll. Med hjälp av små koder klassificerar ni innehållet…
Vad är ‘disavow’ inom SEO? 
Vad är ‘disavow’ inom SEO? SEOStrategi

Vad är ‘disavow’ inom SEO? 

Sökmotoroptimering är en avgörande faktor för att få er webbplats att ranka högt i Googles sökresultat. Men ibland kan era SEO-ansträngningar saboteras av skadliga eller…
Vad är ”ämnesexpertis” inom SEO? 
Vad är ”ämnesexpertis” inom SEO? SEOStrategi

Vad är ”ämnesexpertis” inom SEO? 

Tänk, om er webbplats (eller era kunder) kunde rankas för varje enskilt sökord som är relaterat till en önskad nisch.  Detta sammanfattar begreppet “ämnesexpertis”.  Och…
Hur infografik kan förbättra er SEO
Hur infografik kan förbättra er SEOSEOStrategi

Hur infografik kan förbättra er SEO

När användare undersöker ett komplext ämne vill de hitta något som kortfattat förklarar ämnet. Och det är därför vi, när vi skapar innehåll för olika…
Ska du indexera författarsidor?
Utforska för- och nackdelarna med att indexera författarsidor för SEO. Lär dig när dessa sidor kan förbättra din synlighet och när de kan skapa duplicerat innehåll.
Ska du indexera författarsidor?SEO

Ska du indexera författarsidor?

Att indexera författarsidor kan vara en svår fråga för SEO-optimering. Författarsidor visar artiklar skrivna av en viss författare och kan stärka både deras varumärke och…
Vad händer om AI automatiserar all SEO?
ai och seo
Vad händer om AI automatiserar all SEO?SEOStrategi

Vad händer om AI automatiserar all SEO?

I den digitala marknadsföringsvärlden är SEO (sökmotoroptimering) en nyckelfaktor för att driva trafik och nå framgång. Men med AI's snabba framfart börjar frågan dyka upp:…
Rank Math vs. Yoast SEO – En jämförande analys av Pro-versionerna
Rank Math vs. Yoast SEO – En jämförande analys av Pro-versionernaSEOStrategi

Rank Math vs. Yoast SEO – En jämförande analys av Pro-versionerna

När du överväger Rank Math och Yoast SEO handlar valet ofta om prestanda, funktionalitet, och pris. Båda plugins är etablerade på marknaden och hjälper användare…
Vad är SEO-optimering, och hur görs det?
Vad är SEO-optimering, och hur görs det?SEOStrategi

Vad är SEO-optimering, och hur görs det?

SEO-optimering är en serie av aktiviteter som syftar till att förbättra en webbplats ranking på Google, med det slutliga målet att öka konverteringar, intäkter och…
Uppdaterat content: Bättre SEO och användarupplevelse 
Uppdaterat content: Bättre SEO och användarupplevelse SEOStrategi

Uppdaterat content: Bättre SEO och användarupplevelse 

Uppdaterat content är nyckeln till att behaga såväl användare som sökmotorer. För att uppnå framgång med sökmotoroptimering (SEO) är det viktigt att förstå och utnyttja…